نظرسنجی

سومین اجلاس سراسری مسئولیت پذیری اجتماعی و فرهنگ سازمانی برگزار می شود

سومین اجلاس سراسری مسئولیت پذیری اجتماعی و فرهنگ سازمانی برگزار می شود
سومین اجلاس سراسری مسئولیت پذیری اجتماعی و فرهنگ سازمانی با رویکرد تکریم از چهره های نامی صنعت و اقتصاد کشور به میزبانی تهران در تاریخ 12 اسفند ماه سال جاری در مرکز همایش های دیپلماتیک وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  برگزار می شود.
در سال جهش تولید، به منظور ارتقاء سطح برنامه های اقتصادی با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی، دبیرخانه دایمی این آیین در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار و تاکید بر نقش ژئوپلیتیک و راهبردی ایران با هدف هم افزایی ملی و افزایش احساس مسئولیت اجتماعی در برابر جامعه، انسان ها و محیطی که شرکت ها و سازمان ها در آن فعالیت می کنند  پس از برگزاری با شکوه  نخستین و دومین دوره با مشارکت و همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت و سایر دستگاه های اجرایی در صدد برگزاری سومین اجلاس سراسری مسئولیت پذیری اجتماعی و فرهنگ سازمانی با رویکرد تکریم از چهره های نامی صنعت و اقتصاد کشور به میزبانی تهران در تاریخ 12 اسفند ماه سال جاری در مرکز همایش های دیپلماتیک وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اهداف ذیل  برگزار می شود.

توانمند سازی سازمان ها و شرکت ها در خصوص رسالت مسئولیت اجتماعی در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه
بررسی جایگاه اخالق CSR در فعالیت های تولیدی- خدماتی بنگاه های تجاری اقتصادی
ارتقاء سطح مشارکت سازمان ها، نهادها و شرکت ها در حوزه های بین رشته ای مرتبط با مسئولیت پذیری اجتماعی
بررسی روش های ایجاد فعالیت های تجاری- اقتصادی بر مبنای الگوهای مسئولیت پذیری اجتماعی
نقش مسئولیت پذیری اجتماعی در ایجاد بازار کسب و کار و توسعه مهارت های فردی و سازمان.
نهادینه سازی مفهوم مسئولیت اجتماعی در اقتصاد ایران با تکیه بر سند چشم انداز 1404
ارتقاء جایگاه اخالق کسب و کار و مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها و سازمان ها.

سرفصل های مسئولیت پذیری به شرح زیر می باشد:
1. مسئولیت انسانی: مشارکت داوطلبانه بشر دوستانه در طیف گسترده ای از فعالیت های عام المنفعه به منظور التیام بخشیدن به گوشه ای از آلام جامعه و
ایفای نقش موثری در حل مشکالت اجتماعی.
2-مسئولیت اخالقی :هرسازمانی برای رسیدن به تعالی در مسیراهداف لازم است استانداردها و معیارهایی چون ادب،انصاف،احترام متقابل و غیره.. را نهادیه سازد.
3-مسئولیت قانونی و حقوقی: یک بنگاه اقتصادی در عین تمرکز بر سودآوری، ملزم به رعایت قوانین و مقررات وضع شده است.تامین بهداشت و ایمنی کارکنان و مصرف کنندگان ، توجه به مسائل زیست محیطی ، فرهنگی و ارائه خدمات از جمله مواردی که مطرح است
4-مسئولیت اقتصادی: برای یک بنگاه اقتصادی کسب سود و ارزش افزوده حاصل از تولید و خدمات اصلی ترین هدف محسوب می شود و پاسخگویی هرچه بهتر مدیران می تواند نقش مهمی در ارتقاء کیفی سازمان،جلب مشارکت حداکثری و رشد سود داشته باشد.
کاتالوگ این اجلاس را می توانید دانلود کنید.
سومین اجلاس سراسری مسئولیت پذیری اجتماعی و فرهنگ سازمانی.pdf